המדריך המלא לבניית אתר מכירות מצליח באינטרנט

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

[tie_index]חובה לדעת לפני בניית חנות[/tie_index]

כל מה שחובה לדעת – בניית אתר מכירות מצליח

אל תחסכו על משהו חשוב, אם משהו חשוב לכם- השקיעו בו. אם לא תכבדו את הלקוחות שלכם, הם לא יכבדו אתכם.

מלבד המשפטים המעט פילוסופיים האלה על אג'נדת המכירות הזול והיקר, נסביר במאמר זה מה יגרום לרוכש פוטנציאלי לרכוש בחנות שלך ומהם הפרמטרים הבסיסיים והחשובים ביותר שאתה צריך לדעת ולוודא שיהיה קיים אצלך באתר.

חוץ מאותם פרמטרים בסיסיים שאסקור במאמר זה אדגיש שיש נושא מאוד חשוב והוא 'הפלטפורמה' שהיא בעצם תכנת המסחר שהאתר מבוסס עליה, חברת AGHAI מומחים בבניית אתרי מכירות מבוססי טכנולוגיית מג'נטו, בהמשך המאמר אסביר למה אנחנו מקימים חנויות וירטואליות על בסיס פלטפורמה זו ולא בחרנו בפלטפורמה אחרת.

[tie_index]עיצוב בהתאמה אישית[/tie_index]

בניית אתר מכירות חייב להיות בהתאמה אישית

יש המון סוגי אתרים ברשת, כי לא כל אתר מתאים לכל עסק. אותו דבר זה עם בניית אתר מכירות. הוא חייב להתאים לפעילות העסקית שלכם, למוצרים שאתם מוכרים, לשוק שלכם, למתחרים, למיצוב שלכם והוא גם חייב למתג אתכם.

כיוון שכל מי שרוצה לבנות אתר מכירות, לא מבין מה הוא צריך, כולם ישר מסתכלים על המחיר. אבל חברים זה לא עניין של מחיר, זה עניין של איכות. אתם צריכים לבחור חברת בניית אתר מכירות כמו שאתם בוחרים דירה – זה דבר חשוב וזה יכול לעשות לכם את הדירה, אתם חייבים להבין את זה ולכן השאלה כמה עולה אתר מכירות או מה המחירון המקובל, זה לא רלוונטי וזה בוודאי לא יוביל אתכם לבנות את אתר המכירות הכי טוב שאתם צריכים כדי להרוויח כסף ממכירות באינטרנט.

[tie_index]אתר מג'נטו[/tie_index]

בחירה נכונה בפלטפורמה של בניית אתר מכירות!

פלטפורמה של אתר מכירות זה כמו קונסטרוקציה של בית. אם הקונסטרוקציה שלכם רופפת, הבית יקרוס, אם הפלטפורמה של אתר המכירות שלכם לא תהיה למשל מג'נטו- האתר שלכם יקרוס. אנחנו לא רוצים שזה יקרה נכון?

לכן הדבר החשוב הוא להבין שבשביל אתר עם קונסטרוקציה טובה צריך להשקיע, וזו השקעה ראשונית שהולכת להחזיר את עצמה מצוין.

אז למה אתם צריכים לשים לב, כאשר אתם בוחרים בפלטפורמה של בניית אתר מכירות?
בלי להיות משוחדים – אנחנו ננסה להסביר לכם על בניית אתר מג'נטו בצורה המקצועית ביותר וכמה שיותר ניטרלית.
לצפייה בתכונות Magento לחץ כאן.

[tie_index]גמישות ומודולריות[/tie_index]

  1. גמישות פתוחה לשינויים בחנות

 

נאמר שאתם מוכרים מוצרי קוסמטיקה ויש לכם 800 מוצרים. אתם תסדרו אותם בקובץ אקסל, ואז תזינו את הפרטים לאתר. בשביל זה צריך זמן פיתוח או שתעשו את זה ידנית. אבל אם למשל החלטתם לשווק עוד מוצרים של איזה מותג אחר, האם תהיה לכם אופציה לכך? או שהאתר שלכם סגור לתוספות ולשינויים?

אז כדי שזה לא יקרה הפלטפורמה של אתר המכירות שלכם, צריכה להיות גמישה כדי לשנות בה מידע ולהכניס בה שינויים.

 

[tie_index]SEO וקידום חנות בגוגל[/tie_index]

  1. פלטפורמה ידידותית לגוגל ולקידום אורגני SEO

 

נחזור רגע לקונסטרוקציה של הבית. נאמר שהחלטתם ברגע האחרון שאתם רוצים בית חכם? בשביל בית חכם צריך קונסטרוקציה חכמה מראש. אותו דבר עם בניית אתר מכירות. כדי לעשות לו קידום אורגני בגוגל, כדי שגוגל יאהב אותו ויתיידד אתו, הפלטפורמה צריכה לדבר עם גוגל באותה שפה. השפה זה ארכיטקטורת האתר שלכם והוא חייב להיות בנוי מראש לקידום. בטח שאתם לא מבינים בזה, אבל אנחנו מבינים בגלל זה אנחנו מספרים לכם על זה.

 

[tie_index]פונקציונליות וחוזק האתר[/tie_index]

  1. אתר חזק וגדול

נחזור לבית. בזמן שבנו את השלד המהנדס שבר את הרגל ולא הגיע לאתר, אז בנו. בנו כמו שהבינו. ואז, בגשם הראשון הבית שלכם יתחיל לשחות במי תהום… כן זה עלול לקרות.

עכשיו נחזור לאתר המכירות שלכם. אתר מכירות הוא בדרך כלל מאוד גדול. הוא בנוי מהמון דפי אינטרנט. יש לו הרבה תמונות, טקסט וכל מיני טכנולוגיות שמובילות את הלקוח צעד אחר צעד לרכישה, תשלום, משלוח ועוד. כלומר יש המון פונקציות שאתר המכירות הזה ממלא, לכן אם הוא אתר "דק" כזה שאין לו מבנה חזק והוא לא בנוי לכל כך הרבה פעולות טכנולוגיות (וזה עניין של פיתוח) אז בקונה השלישי שלכם, הקופה תיפול, המדפים יקרסו, המוצרים ישלחו למקומות אחרים. בקיצור כאוס, בלבול ואי סדר מחכים לכם, אם לא תשכילו להבין שאתר מכירות עולה יקר כי הוא יודע לעבוד. הוא המוכר הכי טוב שלכם.

 [tie_index]אתר מכירות ידידותי למשתמש[/tie_index]

  1. אתר ידידותי למשתמש

 

זה בכלל לא מובן מאליו שמי שייכנס לאתר שלכם ירכוש בו משהו. כדי שזה יקרה אתם צריכים אתר שגולש חלק, ברור, עם תצוגה נאה של מוצרים, הסברים ממצים ושיווקיים ומערכת שמתפקדת למען הלקוח. הוא לא צריך להשתגע לא כדי לאתר מוצר, לא בחיפוש אחרי הקופה, הסליקה, התשלום, המשלוח. אם זה לא יקרה מהר ובקצב הזה, הלקוחות שלכם יקנו מאתר אחר, לכן אם אתם רוצים אתר זול, אל תצפו שיקנו מכם, כי אף אחד לא יקנה מכם כלום.

אתר מכירות פשוט: יכול לעלות בין 5,000-15,000 ₪, אתר מכירות טוב: חייב להתחיל מ-20,000 ₪ ותטפסו מהר עד 100,000 ₪ וזה לאתר שמבוסס על פלטפורמת מג'נטו, שכל אתרי המכירות הגדולים בארץ, בנויים עליה. והם מוכרים יופי.

 

 [tie_index]מכירה מזדמנת[/tie_index]

  1. אתר ללקוחות אקראיים- מכירה מזדמנת

 

בגלל שהרשת בנויה כפי שהיא בנויה ואין לה גבול, גולשים יכולים להגיע לכל אתר, גם אם הם לא תכננו את זה ולכן הם גם יכולים להגיע לאתר המכירות שלכם.

נאמר שלקוח מסוים חיפש מוצר ניקוי והגיע לאתר שמוכר מוצרי ניקוי לעור, ואתם יודעים מה, הוא בכלל לא ידע שאתם קיימים וממש במקרה בתת מודע שלו רשום גם מוצר ניקוי למוצרי עור. אז אם האתר שלכם יהיה מזמין, עם צילומים נהדרים ומוצרים שווים במחיר נוח, הוא יקנה גם אם הוא לא תכנן. ולכן המסקנה הברורה היא שאתר בהחלט חייב להיות מאוד אטרקטיבי, מסודר נכון פנימית וכזה שגם לקוח חדש לא מאבד את הידיים והרגליים ויכול להתמצא בו בקלות בשניות ולבצע רכישה.

 

[tie_index]תחום נישתי[/tie_index]

  1. אתר ממוקד נישה

 

מלבד אותו לקוח אקראי שהגיע לאתר המכירות שלכם, יגיעו גם גולשים שמחפשים אתר כמו שלכם, כי הם למשל מחפשים מגשי פירות וירקות במתנה. עכשיו אתם צריכים להוכיח שאתם הכי טובים. זה יבוא לידי ביטוי בתפריט המגשים שלכם, בבחירות שעשיתם לגבי בניית המוצרים שלכם, בתמונות שהעלתם, בתצוגה של המגשים בחנות הוירטואלית שלכם וכמובן במחירים.

בנוסף אחד הדברים הכי חשובים לגולשים, זה להרגיש שמדובר באתר מקצועי. אם הם לא יקבלו את ההרגשה שהם גולשים בביטחון, שהאתר לא מקרטע ונתקע, שלא ברור לאן מדפדפים, איפה המוצרים, הסליקה, סל הקניות וכו', הם יחששו להשאיר את פרטי האשראי שלהם באתר שלכם ואתם הפסדתם לקוח, רק בגלל שרציתם אתר מכירות זול ולא הסכמתם לשלם על בניית אתר מכירות מעולה.

[tie_index]חשיבות עיצוב האתר[/tie_index]

  1. אתר ברור וחכם, יפה, מושך ומזמין

 

על כל אתר מצליח, יש כמה שלא הצליחו ויש להם את אותם מוצרים. אז מה עושה את ההבדל? בניית אתר מכירות חייבת לכלול בתוכה מערכת חיפוש קלה לשימוש, קטגוריות אתר ברורות, דפי מידע שיעזרו ללקוחות להבין מידות, צבעים, גודל, אפשרויות, חומרי גלם ועוד.

תנו לו גם עוד משהו שהאתר המתחרה שלכם לא נותן. אנשים אוהבים לקבל מתנות וגם להרגיש בטחון באתר, ואת זה עושה פלטפורמת אתר המכירות הטובה בעולם- מג'נטו.

 

[tie_index]עיצוב גרפי[/tie_index]

  1. לא מוכרים תכשיטים באתר שחור…

 

לכל המוצרים סביבנו יש מסרים. תכשיטים למשל זה דבר חביב, אהוב על נשים וגם על גברים וכולם רוצים שיהיה להם מהם וחכמה שיותר. אז למה לנסות להיות שונים ולבנות אתר מכירות עם רקע שחור. משום מה למעצב הגרפי האנארכיסט זה נראה מגניב, את הלקוחות זה מבריח ועושה להם רע על הנשמה. דיכאון.

לכן- שלמו בנדיבות למעצב גרפי שיוכל לגרום למוצרים בחנות הוירטואלית שלכם, להיראות פי אלף יותר טוב ממה שהם נראים במציאות, ותראו איך זה משתלם לכם.

תעבדו עם הלוגו שלכם, עם הצבעים המזוהים עם המוצרים שלכם, התאמה של אלמנטים גרפיים ופונטים. שלאתר שלכם תהיה שפה עיצובית מיוחדת שהגולש יבין מיד.

 

[tie_index]מכירות באינטרנט[/tie_index]

  1. אתר זה לא לונה פארק הוא צריך למכור

 

בניית אתר מכירות נועדה למטרה אחת בלבד: למכור ולהכניס לכם כמה שיותר כסף. כל פעולה שגולש עושה באתר צריכה להניע אותו למטרה שלשמה הוא נכנס. הוא מחפש מוצר, הוא ימצא אותו מיד, הוא מחפש את סל הקניות, מוצא מהר. רוצה לשלם, הוא יבין מהר איפה הסליקה, כלומר אתר זה לא לונה פארק לא משחקים בכסף של הלקוחות וגם לא בזמן שלהם. אם תברברו להם את השכל עם אתר זול ולא מתפקד הם לא יקנו מכם ויצא לכם שם רע.

חווית המכירות חייבת להיות ידידותית, קלה, נוחה, נעימה ובטוחה.

 

[tie_index]פשטות ונגישות[/tie_index]

  1. אתר מכירות- רק עם התפקודים שצריך

 

את מערכת בניית אתר המכירות שלכם, אתם צריכים לבחור לפי הצרכים שלכם, ולא להפוך את האתר למודל של אי ביי. מודולים ופונקציות מיותרות שאתם לא זקוקים להם, יעמיסו על האתר, יכבידו על הגלישה, לא יגרמו לחוויית משתמש ולא יצליחו למכור כלום.

האתר צריך להכיל רק את מה שהוא חייב שיהיה לו, לא יותר מזה. כשאדם יוצא לקניות, הוא קונה הוא לא רוצה להתחיל להתברבר בחנות וייתכן שיש לו גם זמן מוגבל. אם אתם מוכרים צבעי שיער, צריכה להיות פלטה של צבעים, הסבר למי מתאים מה, איך משתמשים הכול פשוט וברור, והפשטות הזו נכונה לגבי כל אתר מכירות.

 

[tie_index]תצוגת תמונות המוצרים[/tie_index]

  1. למה התמונות שלכם כמו אצל כולם?

 

אם אתם רוצים שאתר המכירות שלכם, יהיה שונה מהמתחרים, קחו צלם מקצועי וצלמו תמונות מקצועיות ומקוריות. אם המוצרים שלכם הם תמונות מהקטלוג של היבואן ויש עוד כמה אתרים כמו שלכם, למה שיקנו מכם. באמת למה? מה היתרון שלכם? הצילומים המקוריים שלכם, יכולים להיות היתרון שלכם.

והכי חשוב- מתחת לתמונות שם המוצר, אבל גם אפשרות לקבל תיאור יותר מפורט אבל זה בבחירה אישית.

ואל תצלמו ותכתבו לבד אם זה לא המקצוע שלכם. תהיו טובים במה שאתם ותנו לטובים מכם לעשות את העבודה שלהם.

[tie_index]חוויית רכישה[/tie_index]

  1. היררכיית הקנייה והתשלום

 

מוצר בצילום מקורי עם הסבר קצר ושם. אפשרות לתיאור מפורט. סל קניות, תשלום. פרטים אישיים, מהי הכתובת שלכם, דף תשלום מאובטח, אמצעי התשלום האפשריים. הכול חלק, ברור, שולחים קבלה עם מספר מעקב וזהו- ברוך הבא לקוח חדש.

 

[tie_index]ניהול האתר[/tie_index]

  1. בחרו במנהל חנות

 

החלק הניהולי של האתר כולל את תפעול התוכנה החשבונאית, מערכת הסליקה, ניהול מלאי, איתור חוסרים, הצגת מוצרים חדשים. מעקב אחר משלוחים. משלוח ניוזלטר אם רוצים. תקשורת עם הלקוחות, דיווח על מבצעים ועוד. שימור לקוחות חובה.
תמיכה באתר מג'נטו היא חובה לכל בעל אתר.

 

סיכום

במאמר זה סקרתי את הנושאים הכי חשובים שצריך לקחת בחשבון לפני הקמת אתר מכירות, סקרתי אילו תכונות חשובות בכל חנות אינטרנטית ועם זאת גם סקרתי על רגל אחת את מערכת מג'נטו שהיא בעצם התכנה מאחורי הקלעים לסחר אלקטרוני של רוב חנויות האונליין המצליחות שקיימות היום באינטרנט.

עדיין מתלבט ולא סגור על עצמך?
אני מזמין אותך להתרשם מהמקצועיות שלנו – ובכלל אודות חברת AGHAI!
תן לנו לעזור לך – צור איתנו קשר הייעוץ חינם! בהצלחה 🙂

גורו מתקשר

רוצה למכור באינטרנט?
תן לנו לעזור לך - יעוץ חינם!

 לאן אתה הולך?! קבל יעוץ חינם!

 הזן פרטיך ונציג מומחה מכירות באינטרנט יתקשר אליך
אני רוצה יעוץ חינם!
close-link
זקוק לעזרה? הזן פרטיך ומומחה למכירות באינטרנט יתקשר אליך - יעוץ חינם!
צרו איתי קשר