מג'נטו 1.9 | Magento 1.9מג'נטו 2 | Magento 2

כמה עולה לבנות חנות מג'נטו?

השאלה הראשונה אותה שואלים אותנו לקוחות חדשים שמעוניינים לבנות חנות מג'נטו, היא:

מה העלות של בניית אתרי מסחר בפלטפורמת מג'נטו?

חשוב לי להדגיש כבר בתחילת המאמר שאין מחירון אחיד לבניית חנות מג'נטו, מכיוון שהצעת מחיר עבור בניית חנות וירטואלית מג'נטו מתומחרת לפי מספר פרמטרים חשובים שצריך לאפיין בעת פגישה מול הלקוח או בשיחת טלפון תוך הבנת צרכי הלקוח, במהלך פיתוח פרויקט חנות מגנטו חשוב להבין שמשאבי כח האדם יקרים מאוד כי מדובר במפתחי PHP בכירים, מעצבי UX / UI שעברו הכשרות מיוחדות שארכו שנים.
עם זאת, חברת מג'נטו ישראל פיתחה מערכת חכמה המשמשת כמחשבון לחישוב עלות בניית חנות מג'נטו בהתבסס על פרמטרים שונים.

בעוד מג'נטו היא מערכת מאוד עוצמתית, אפליקציית חנות וירטואלית קוד פתוח עשירה בתכונות הניתנת להורדה בחינם, ישנן עלויות נוספות במידה ואתה רוצה להתאים את חנות המגנטו לצרכיך האישיים כגון פיתוח תוספים אישיים, אינטגרציית מערכות ERP ו CRM וממשוק תוכנות צד ג' שאתה משתמש בהן וכו'.. כל אלה לא כלולים בפלטפורמת הסחר האלקטרוני בגרסאות Magento CE ו- Magento EE, אלה מצריכים חברה המתמחה בפיתוח חנויות מג'נטו כדי שתייעץ, תאפיין תפתח ותעצב את הפתרונות עבורך.
חשוב: עבור שימוש ב Magento EE הלא היא גרסת המג'נטו המסחרית המוצעת לעסקים גדולים שצריכים פתרונות ארגוניים מותאמים ולא המגיעים כברירת מחדל – תצטרך לשלם עבור רישיון השימוש של גרסה זו בעלות שנתית המתחילה ב 18,00$ לא כולל פיתוחים, התקנת תוספי מג'נטו, הרחבות מג'נטו, עיצובים והתאמות אישיות כגון התממשקות וחיבור למג'נטו ('אינטגרציה' בעגה המקצועית).

בקצרה, החל ממרץ 2015 עלויות הרישיון של מג'נטו כפי שפורסמו ע"י מג'נטו הן:

  • Magento Community Edition – ניתנת להורדה בחינם, מצויינת עבור עסקים בגודל קטן-בינוני עצמתית מאוד וגמישה ברמה הפונקציונלית.
    Magento Enterprise Edition – רישיון השימוש בגרסה זו החל מ 18,000$ לשנה, מדהימה עבור עסקים גדולים ותאגידים שמעוניינים למתוח את גבולות מערכות ה Ecommerce המוצעות כיום בשוק, ולהשיק מערכת שתתחרה בשחקנים הכי גדולים בתעשייה (רוב הסיכויים שהם גם משתמשים בגרסה זו).
    • אחסון מג'נטו – אחסון משותף וייעודי
    • מספר עובדות ובדיקת מציאות

מחיר חנות מג'נטו עלול להשתנות כמו מחיר של הקמת חנות רגילה, שלעתים קרובות תלוי בגודל, מספר החנויות, סוג ואיכות הריהוט, מי החברה אשר בונה הכל, מה הניסיון שלהם וכדומה.
לכן להגיע עם תג מחיר מראש זה לא כל כך פשוט. המחיר הסופי של חנות וירטואלית בפלטפורמת מג'נטו משתנה רבות ותלוי במטרות וצרכי העסק שלך.
חשוב: לפני יצירת קשר עם חברה המתמחה בבניית חנויות Magento – מחקר מתחרים ובקשת הצעת מחיר לבניית חנות מג'נטו הינו הכרחי או לחלופין קיום מכרז להקמת חנות וירטואלית מגנטו.

לאחר שסקרתי בקצרה את ההבדלים בין Magento CE ו Magento EE ומעט היסטוריה של המערכת, מומלץ לקרוא את הפוסט הבא לסקירה המלאה:
סקירת החנות הוירטואלית מג'נטו לשנת 2017 – ההיסטוריה והתכונות של פלטפורמת הסחר האלקטרוני הפופולרית בעולם!

  בואו נתחיל עם הגרסאות והפרמטרים השונים אשר ישפיעו באופן ישיר ומשמעותי על העלות הסופית של חנות מג'נטו:

Magento Community Edition – Magento CE

Magento CE היא הגרסה הכי פופולרית של מג'נטו, היא בקוד פתוח וההורדה שלה היא חינמית משמע שניתן 'לקסטם' אותה ללא עלות.
כדי להקים חנות מג'נטו עליך ליצור קשר עם חברת פיתוח המתמחה בחנויות וירטואליות וסחר אלקטרוני בכלל תוך התמחות מיוחדת בפיתוח חנויות בפלטפורמת מג'נטו. לעסקים אשר משתמשים בגרסה זו כדי להריץ את החנות הוירטואלית שלהם – חסרה הגישה לתמיכה הטכנית של הפלטפורמה, וכמענה לכך ניתן למצוא תשובות להרבה שאלות טכניות בפורום המשתמשים של קהילת מג'נטו ישראל.
בהנחה שמצאת חברת פיתוח מגנטו טובה, קיימות אינספור אפשרויות להתאמה אישית של החנות באמצעות תכונות נוספות ופונקציונליות, כמובן בשילוב הרחבות ותוספים של חברות צד ג' אשר מתמחות בפיתוח הרחבות של מג'נטו.

קהילת מג'נטו ישראל

 

 

 

Magento CE

הורדה בחינם
חנות וירטואלית קוד פתוח עבור:
 מפתחים וסוחרים בעלי ידע טכני.

Magento EE

רישיון שנתי החל מ 18,000$
תכונות ארגוניות מובנות, ביצועים ותמיכה

גישה לרמת הקוד כן
כן
Web services Api
כן
כן
תבניות HTML מובנות
כן
כן
תוספים והרחבות
כן
כן
אינטגרציות API
כן
כן
תבניות
כן
כן
מסחר אלקטרוני במובייל
כן
כן
חנויות מרובות
כן
כן
צפייה בחנויות מרובות
כן
כן
תפקידי מנהל חנות מתקדמים
כן
כן
סל קניות 'עיקש'
כן
כן
גמישות מחירים לפי חוקיות
כן
כן
ניתוח והפקת דו"חות
כן
כן
סינון ומיון מוצרים
כן
כן
מסחר בינלאומי ומספר שפות
כן
כן
חוקי משלוח, שיטות תשלום וחברות סליקה
כן
כן
מוצרים מורכבים
כן
כן
Up-sells, Cross-sells ומוצרים קשורים
כן
כן
SEO – קידום אורגני
כן
כן
קופונים ומבצעים
כן
כן
ניהול חשבונות לקוח
כן
כן
ניהול הזמנות
כן
כן
פילוח לקוחות מתקדם ומיקוד  לא
כן
מכירות פרטיות, ארועים והזמנות לבודדים  לא
כן
הגדרת משלוח כ-מתנה  לא
כן
נקודות תגמול  לא
כן
ממשק מערכת החזרת מוצרים  לא
כן
נקודות קרדיט  לא
כן
קטלוג משופר ומערכת ניהול תוכן  לא
כן
הרשאות קידום מכירות ומחיר  לא
כן
Full-page Caching – טעינה מהירה  לא
כן
מחיר מינימום המתפרסם  לא
כן
מוקד תמיכה טלפוני  לא
כן
שימוש ב Solr למנוע החיפוש  לא
כן
תמיכה טכנית  לא
כן
אבטחה מובנית  לא
כן

 

 

Magento Enterprise Edition – Magento EE

בעוד גרסת Magento CE לא מגיעה עם תמיכה מקצועית במג'נטו חוץ ממערכת הודעות, Magento EE מציעה דוחות מקצועיים עבור העסק וצוות התמיכה הטכנית כדי להבטיח שהכל עובד בצורה חלקה ללא באגים דבר שמאפשר לבצע אופטימיזציה ושדרוג לחנות מג'נטו מבלי לסרוק באופן ידני את המערכת.
אפשרות זו מתאימה לעסקים, ארגונים ותאגידים שרוב הכנסותיהם הן באמצעות החנות הוירטואלית ויש להם דרישות כגון אינטגרציות למג'נטו של תכנות צד ג'.
הסיבה המרכזית היא ההתאמה האישית שגרסת Magento EE מאפשרת, אין ספק שזה יספק לחנות ה Magento שלך ערך מוסף מעל שאר המתחרים בתעשייה. אם יש לך קטלוג מוצרים רחב בעל דרישות מיוחדות או שאתה רוצה לקבל תשלומים בגיפט קארדים או אפילו להציע מכירות פרטיות, זה יכול להתבצע באמצעות גרסת ה- Magento EE. בנוסף לכך, הגרסה המסחרית מאפשרת גישת לרמות אדמין שונות ומערכת ניהול תוכן קלה לתפעול. אפשרות זו יוצרת תהליך חלק מההזמנה לחשבון ולמשלוח.

לאור המחויבות הארגונית החזקה ליצירת פלטפורמה שבה הלקוחות יכולים לרכוש סחורה בחופשיות ובצורה חלקה, ללא קשר למכשיר שבו האדם משתמש, וכמו כן השפע של האפשרויות הרבות והדינמיות שניתנות לאתר של בעל העסק, המהדורה הזאת היא הפסגה של האפשרויות של מג'נטו.

Magento EEמאפשרת לבעל העסק להיות בשליטה מלאה על כל מה שהלקוח יכול לבקש. פונקציות אוטומטיות הן סטנדרטיות בתחום הזה כמו התראות בדואר אלקטרוני אשר מלוות במשימות אפילו יותר ספציפיות. הפונקציות הללו כוללות:

  • מוצרים מומלצים
  • תוספות אוטומטיות ל WISHLIST
  • תזכורות והערות

חלוקת לקוחות נוצרת על מנת לעזור לבעל העסק להבדיל בין אזורים דמוגרפיים קודם כל – ומבקרים חוזרים לאחר מכן.
סלי הקנייה של לקוחות והיסטוריית הרכישה שלהם מתועדת על-מנת להציג מה הם תחומי העניין שלהם.
חלוקה גם עוזרת להתאים תוכן מיוחד, קידומי מכירות ותמחור מורכב.
החלוקות הללו יכולות לשמש כדי להציע מוצרים דומים והגדלת סך עגלת הקניות דבר שיוביל להגברת מכירות.
בנוסף, הדבר מאפשר כתיבה של סקירות על מוצרים אשר מגבירה את תשומת הלב והעניין של הלקוחות, באמצעות חיפוש קל וניווט פשוט וידידותי למשתמש, הלקוחות יכולים לחפש ולבחור בדיוק מה שהם מחפשים עם מעט טרחה או כלל לא.
תשלום בצעד אחד פשוט ( תוסף מג'נטו ONE STEP CHECKOUT) יחד עם בחירות מרובות של שיטות תשלום ומשלוח – מאפשרות קלות ונוחות עבור לקוחות אשר רוצים לקנות מוצר בחנות הוירטואלית.
WISHLIST ותכניות תשלום גם ניתנות ליישום כך שהקנייה תהפוך לפשוטה אף יותר.

ישנם מספר תמריצים שניתן לנהל כדי לעזור ולהביא יותר לקוחות חזרה לחנות המג'נטו כגון:

  • אזור אח"מים (תוסף מג'נטו VIP MEMBERSHIP) שבו רק פריטים מסוימים נחשפים ללקוחות ספציפיים בעלי קוד גישה לצפייה במחירים המיוחדים.
  • חלוקת מתנות מעולם לא הייתה קלה יותר, מתן אפשרות לרכישת כרטיס גיפט קארד (תוסף מג'נטו GIFTCARD) וחלוקה לקרובי משפחה וחברים תספק שימור לקוחות מדהים עבורך.
  • לקוח שהחזיר מוצר – הייתי מציע להשתמש בתוסף נקודות קרדיט שבו ניתן לזכות לקוח באמצעות נקודות הקרדיט שיוכל לרכוש בעזרתם פריטים בעתיד.
  • ניתן ליצור קופונים שיתמקדו בקהלי יעד, מוצרים, קטגוריות, תאריכים וזמנים שונים.
  • קודים ייחודיים יכולים להתווסף למיילים או קידומי מכירות כאלה ואחרות על מנת לעקוב אחר יעילות הקופון.

Magento EE מכילה אופטימיזציה מלאה לקידום אתרים ידידותיים ל SEO, Google site map, מילות מפתח ותיאורים מותאמים אישית. כמו-כן תוכן חדש, סרטונים ומדיה שניתן להכניסה בקלות למערכת ולהקצות מקום בחנות המגנטו ש-ווידג'טים דינמיים יציגו מבצעי מכירות וקידומים שונים.
נחמד לדעת: מג'נטו EE עוצבה במיוחד כדי לאפשר מעבר למכשיר הנייד עם טכנולוגיית החלקה (SWIPE בעגה המקצועית) וביצוע זום במכשירים הניידים, לקוחות יכולים לגרור ולהניח מוצרים לתוך סלי הקנייה שלהם (!).
ממשק ה  HTML5 תומך במכשירים רבים ודפדפנים, תוכל לעצב את החנות עבור האייפון, אייפד והאנדרואיד תוך שימוש בתבניות עיצוב ייעודיות שיציגו למשתמש עיצוב שונה בכל מכשיר.
Magento EE בנויה כך שתוכל לנהל עשרות אלפי עסקאות בשעה, היא כוללת FPC (תוסף מג'נטו FULL PAGE CACHE) ורוחב פס 'עיקש' לטעינת עמוד מהירה.
ניתן להגדיר את כל העסקאות למטבעות רבים ושיעורי מס שונים בהתאם לחוקי המדינות בהן המערכת פועלת.
אתה יכול להשתמש בזה כדי לשמור על רשימת של מדינות מאושרות לשימוש והרצת הפלטפורמה, הרשמה לאתרים, יעדי משלוח מוגדרים, כתובות חיוב, הצפנת נתונים חזקה וזו לא רק כדי להגן על אבטחת האתר אלא על המידע האישי של לקוחותיך!.

מנהל חנות מג'נטו EE גם יכול לנהל חנויות מרובות באמצעות שימוש בממשק מנהל אחד. זאת ועוד מאות אפליקציות והרחבות זמינות כדי להפוך את האתר שלך לייחודי לחלוטין ומותאם אישית, ביניהן תוכל למצוא את הפתרונות הבאים:

  • אינטגרציית CRM
  • , אינטגרציית  ERP
  • אינטגרציית חשבונאות
  • תוספים לטיוב תהליך התשלום
  •  אפשרויות משלוח מרובות
  • מוקדים טלפוניים
  • ממשקי HELPDESK שמשמשים כתמיכה ללקוחותיך
    ועוד הרבה…

יש גם אזור בדיקות מאובטח דוגמת סביבת עבודה של מפתח שבה אתה תוכל לבחון את האתר ולבצע טסטים לפני השקת האתר.
שימוש בפונקציה זו מאפשר לבחון את האתר, מודולים, התאמות אישיות, מערכי הגיבוי ומסדי הנתונים לפני שתחשוף הכל לציבור. באמצעות תכונה זו, אין חשש מזמן השבתה (DOWNTIME בעגה המקצועית) ממושך או נטל מיותר על לקוחותיך אשר רוצים לרכוש מוצרים מסוימים.

להלן כמה נושאים חשובים שעליך לבדוק כאשר אתה מקבל הצעת מחיר עבור בניית חנות מג'נטו, ההצעה חייבת להתייחס לנושאים האלו בגופה:

אחסון חנות מג'נטו

מערכת מג'נטו מגיעה עם המון המון תכונות מוכנות מראש שהכרחיות להקמת חנוות וירטואלית.
עובדה ידועה היטב היא שמג'נטו זוללת משאבים כשזה נוגע לסביבת אחסון מיטבית כדי להריץ אפליקציות במצב אופטימלי ללא תקלות.

כל אדם המשתמש ב Magento CE יכול לאחסן את האתר שלו בחברת האחסון המועדפת עליו.
לפני שנת 2014, מג'נטו הציעה אחסון תחת דמי רישיון שנתיים של Magento EE, היא לא מציעה זאת יותר לכן אם הכוונה שלך להשתמש בגרסה המסחרית Magento EE הפתרון הוא לרכוש שרת יעודי שישמש כאחסון לחנות המגנ'טו שלך.
אחסון חנות וירטואלית הוא עלות שהרבה אנשים לא לוקחים אותה בחשבון כאשר מחליטים על תקציב הפרויקט, מציאת חברת האחסון המתאימה לחנות מג'נטו הינו הפרמטר הכי חשוב בהצלחת הפרויקט שלך לטווח הארוך.
קיימות מספר חברות בשוק אשר טוענות שהן מתמחות באחסון חנויות מג'נטו.

חשוב: חנות מג'נטו היא מערכת מאוד מאוד מורכבת ועצמתית וכדי לספק לך את האפשרויות הבלתי מוגבלות הללו – המערכת דורשת שרתים בעלי ביצועים גבוהים ומהירים, לכן אל תתפתו למחירי החבילות השונות שמציעות אחסון שיתופי, אחסון שיתופי אינו מומלץ בכלל (!) למעוניינים באחסון חנות מגנטו, אחסון ענן מאובטח הינו הפתרון האולטימטיבי בתחום.

מספר שאלות שאתה צריך לשאול את עצמך כאשר אתה בוחר חברת אחסון לחנות המג'נטו שלך, והן:

– האם אתה זקוק לאחסון משותף, ייעודי (VPS) או סביבה מרובת שרתים?
– היכן שוק היעד שלך ממוקם גיאוגרפית?
– לכמה מבקרים ביום אתה מצפה?
– לכמה לקוחות מג'נטו אתה מצפה בו-זמנית?
–  כמה גדול יהיה קטלוג המוצרים שלך?
– האם תשתמש בחיפוש Solr בחנות שלך?
– האם תשתמש ב Magento Secure Payment Bridge (אפליקציה המסייעת למנהלי החנויות לעמוד בתנאי הסף לקבלת אישור PCI?
– האם תשתמש בשירות כדי לנטר את ביצועי האתר שלך?
– האם תצטרך CDN?

 

עלות בסיסית של בניית חנות מג'נטו CE:

זוהי אפשרות עבור חברות אשר עוברות מפלטפורמת קוד סגור או מתחילות מאפס. קיימות שתי דרכים שאתה יכול לבנות חנות מג'נטו בסיסית.
הראשונה היא על ידי בחירת תבנית עיצוב מוכנה מראש (הנקראת Ready Theme בעגה המקצועית), אשר זולה יותר אך מוגבלת מבחינת ההתאמה האישית שניתן לבצע בערכת העיצוב.
אנחנו לא ניכנס לפרטים כאן מפני שזה יכול להכיל מאמר משל עצמו.

האפשרות השנייה היא המרת עיצוב PSD לתוך חנות מג'נטו אשר לא מגביל אותך על איך האתר צריך להיראות וחכם מבחינה פונקציונלית.
בכל זאת, שתי האפשרויות דורשות לא מעט זמן עבור יעוץ, אפיון והכנת ה Mockups ויש צורך ביצירת קשר עם חברת בניית אתרים המתמחה במתן פתרונות לבניית חנויות מגנ'טו.

– מתחת ל 6000 פריטים
– התקנה של גרסת Magento CE המעודכנת
– אינטגרציה/התקנה של תבנית עיצוב נבחרת בגרסה האחרונה והיציבה של מג'נטו
– יישום של עיצוב פשוט
– הגדרת הודעות דוא"ל עם לוגו
– מערכת מלאי
– אינטגרציה וחיבור למערכות סליקה
– התקנת SSL
– הגדרת מוצר, קטגוריה ותכונות
– בדיקות
– הגדרת שיטות משלוח
–  אבטחת איכות פנימית (QA) כדי להבטיח התאמה לדפדפנים השונים ותפקוד של כל התכונות.

 

עלות חנות מג'נטו CE בהתאמה אישית:

האפשרות הזאת היא עבור קמעונאים גדולים ומבוססים יותר אשר רוב העסקים שלהם ברשת והם או עוברים מפלטפורמה שונה של חנות וירטואלית  או שהם משדרגים את חנות המג'נטו הנוכחית שלהם.
זה מספק פתרון מלא עבור מכירות ברשת ותכנון ההמשכיות של התכנית העסקית עבור צמיחה תוך הסתכלות אופרטיבית.

– יותר מ 6000 פריטים
– חבילת SEO מתקדמת
– מערכת מלאי
– מספר שפות
–  עיצוב כל הדפים הפנימיים של החנות לפי קומבינציית צבעי החברה / קווי המתאר ודרישות הלקוח
– באנרים ועבודת גרפיקה מלאה
– תמחור סיטונאי שונה, שותפים ולקוחות קמעונאים
– ONE STEP CHECKOUT
– ONE STEP MEMBER AREA
– סקירות מתקדמות
– השלמת חיפוש אוטומטית
– גיפט קארד
– איטגרציית בלוג וורדפרס
– אפשרות שיתוף במדיה החברתית ובמובייל שיתוף בוואטסטפ
– התחברות דרך הרשתות החברתיות
– חיבור עם מערכות בק אופיס לחשבונאות, מכירות, מערכת תגמולים ומערכות אחרות צד ג'
– בדיקות / QA
– תיעוד של הקוד
– אחריות ותמיכה
– העברת נתונים מחנות וירטואלית קודמת (נקראת 'מיגרציה' בעגה המקצועית)

עלות בניית פיתוח ועיצוב חנות מג'נטו Magento EE:


בנוסף לכל התכונות אשר ציינתי מעלה בעלות בניית חנות וירטואלית מג'נטו בהתאמה אישית,
גרסת Magento EE מגיעה עם התכונות הנוספות הללו:

– חנות וירטואלית רספונסיבית
– חנויות מרובות
– FPC
– תמיכת לקוחות מקצועית ללא תשלום
– מודולים מובנים
– תמיכה בכמות פריטים גדולה (כמה פריטים מג'נטו יכולה לנהל? לחץ לקריאה)
– מכירות פרטיות, סיטונאות ומתנות
– אחסון על ידי מג'נטו
– אופטימיזציה של מנוע החיפוש
– חלוקת לקוחות לקבוצות
– מבצעי קידום ומוצרים שיווקיים ממוקדים
– קופונים מותאמים אישית
– ממשק החזרת מוצרים

 

להלן עובדות לגבי תמחור חנות מג'נטו:

1) עיצוב, בנייה והגדרה של אתר מג'נטו מצריך זמן וידע מתקדם בפיתוח PHP, אם מישהו אומר לך שאתה יכול לעשות את זה תוך שבוע, זה כנראה לא הולך לקרות…
2) המספרים הללו מתייחסים למחירי התעשייה הממוצעים עבור הקמת אתר מג'נטו. קח בחשבון שחברות עיצוב אתרים ראויות בעלות מוניטין ואנשים אינטליגנטים במשרה מלאה בעלי שכר יעבדו על הפרויקט שלך ולא פרילנסרים  סטודנטים.
3) אם מחיר חנות מג'נטו נשמע טוב מידי מכדי להיות נכון, זה כנראה ככה…. תזכור את האמרה "אתה מקבל את מה שאתה משלם עבורו."
4) סטודנט או מפתח PHP לא יכולים לבנות אתר מג'נטו לבד, פרויקט כזה מצריך מספר רב של אנשים עם כישורים טכניים שונים כגון: מומחים אנליטיים, מפתחי Front-End ומפתחי Back-End, מומחה IT לאחסון חנות מג'נטו וביצוע אופטימיזציה, מעצבים גרפיים ומומחי SEO.
5) אתה זקוק לחברה רצינית בעלת מוניטין בתחום המג'נטו ובעולם ה Ecommerce שתעמוד לצדך ותהפוך לשותף שלך בטווח הארוך.
לאור הגודל והשינויים אשר מתרחשים בהיקף פרויקט כמו מג'נטו, מאוד קשה לצפות ולהעריך את העלות המדויקת של אתר מג'נטו, רוב החברות יציעו מחיר מוערך ממוצע ויחייבו בפועל, זה תחום מעט אפור עבור שני הצדדים המעורבים.

אני מקווה שמאמר זה עזר לך לענות על השאלה הגדולה כמה עולה לבנות חנות מגנ'טו, עשה שימוש מושכל, בהצלחה!

תגיות

koby15

מייסד חברת AGHAI ומנהל את פעילות קהילת מג'נטו בישראל, בוגר יחידה 8200, יזם אינטרנט, סטארטאפיסט, Sr. Magento Full Stack Developer, בעל נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בעולם הקומרס. שותף למיזמי אינטרנט גדולים, בעל ניסיון בעבודה מול תאגידים וחברות ענק - ובתאכלס כותב למגירה מגיל אפס...

מאמרים קשורים

Close
Close