ווקומרס | Woocommerceסקירת מערכות

סקירת פלטפורמות סחר אלקטרוני לשנת 2017: חנות מג'נטו או חנות ווקומרס כיצד לעשות את הבחירה הנכונה?

שלום חברים,

במאמר זה אסקור את שתי הפלטפורמות הבאות:

Magento או WooCommerce

יש לא מעט מערכות סחר אלקטרוני המשמשות כחנויות וירטואליות, אבל השתיים הכי פופולאריות ובצדק הן מג'נטו ו-ווקומרס.
לשתיהן יש הרבה יתרונות מעל פני המתחרים האחרים.

בוא נעבור על מספר נושאים שיעזרו לך לעשות את הבחירה הנכונה ותוכל למכור את המוצרים שלך באינטרנט בהצלחה בדיוק כמו אתרי המכירות הגדולים בארץ.

 

 

מה משותף למג'נטו ו-ווקומרס?

אחד מקווי הדמיון הבסיסיים הוא ששתיהן מערכות קוד פתוח.

מה זה קוד פתוח?

בעיקרון כל אחד יכול לקחת את הקוד החינמי המוצע לקהילה העולמית ולפתח אותו כך שיענה לצרכי העסק שלו.
בשני המקרים – גם מג'נטו וגם ווקומרס הן הכי פופולריות בקרב מפתחים מומחים וחברות לבניית אתרים בעולם.

היתרון הענק של מערכות קוד פתוח הוא גמישות: אם אתה צריך משהו שלא כלול בקבצים החינמיים, סביר להניח שמישהו כבר פיתח פתרון עבור זה, ואם זה עדיין לא המצב – אתה רק צריך למצוא מפתח שיעשה את זה עבורך.

לחץ כאן כדי להוריד את מג'נטו CE.

לחץ כאן כדי להוריד את ווקומרס.

 

 

קהילה

כל מערכת נהנית מתמיכה של קהילת מפתחים מאחוריה שמשתפים ידע האחד עם השני.
מערכת WooCommerce נהנית מגיבוי עצום מצד משתמשי מערכת WordPress, בעוד שמג'נטו נתמכת ע"י קהילה מסורה שמפתחת תוספים והרחבות ובודקת את הקוד באופן מתמיד, חברי קהילת מג'נטו גם נעזרים אחד בשני כדי למצוא פתרונות חדשים או להרחיב את אלה הקיימים כבר במסגרת המערכת החינמית.

אין ספק ששימוש בפורומים השונים של חברי הקהילה – הרבה יותר שימושי משירות תמיכה של חברה רגילה בגלל העובדה שבדרך הזו אתה מקבל עזרה יותר אפקטיבית, אתה יכול לשאול שאלות בפורומים שנקראים ע"י מאות משתמשים ובהם אתה יכול לקבל עזרה ישירה ממומחים בנושא מסוים.

 

 

בלוג – קידום אורגני SEO

 

שתי המערכות מציעות תחזוקת בלוג, אין צורך להסביר שתחזוקת בלוג באתר הוא זה שתורם לקידום החנות הוירטואלית שלך במנועי החיפוש השונים.
כתיבת מאמרים מקצועיים, סקירת מוצרים והוספת לינק לדפי הפריטים השונים באתר שלך תעשה את העבודה ותביא לך תנועה אורגנית וחינמית ללא עלות כספית בניגוד לפרסום ממומן שאתה צריך לשלם כסף לגוגל כדי לקדם את החנות שלך.

 

עד עכשיו סקרתי בקצרה את התכונות שבבירור ניתן לשים לב שהן די חופפות ב Magento וב WooCommerce.
עכשיו בוא ונמנה את ההבדלים בין השתיים.

 

מה ההבדל בין מג'נטו ו-ווקומרס?

 

שימוש

אם אתה משתמש באתר מבוסס WordPress ואתה רוצה להקים את החנות המקוונת שלך עליו, הכי הגיוני שתבחר ב- WooCommerce (תוסף המאפשר הקמת חנות וירטואלית על מערכת WordPress).
עכשיו כשאתה מכיר את השימוש ב-WordPress ואתה מודע לממשק הידידותי שלו, את בסיס תפעול ממשק האדמין של ווקומרס תוכל ללמוד די בקלות.

תפעול ממשק האדמין של מג'נטו דורש למידה, יש מספר לא קטן של סרטוני הדרכה באינטרנט שיעזרו לך לקחת את הצעדים הראשונים ולהימנע מטעויות כמתחיל.
למה יש צורך בהדרכה? מכיוון שממשק הניהול של מגנ'טו מציע הרבה יותר כלים למנהל חנות וירטואלית מאשר כל מערכת אחרת.

 

 

עלויות

שתי המערכות חינמיות – במקרה של מג'נטו הגרסה החינמית נקראת Magento CE והגרסה המסחרית נקראת Magento EE.
שתי המערכות מציעות תוספים בחינם/בתשלום.

אם תחפש חברה המתמחה בבניית חנויות WooCommerce – תמצא בקלות יתרה בגלל שהמערכת מבוססת על WordPress ויש הרבה מפתחים כי הידע הדרוש לפיתוח הוא לא רב.

בעוד חיפוש אחר חברה לבניית חנויות מג'נטו –  לא תמצא בקלות, בגלל שארכיטקטורת הקוד של Magento מורכבת הרבה יותר ויש צורך בהרבה מאוד הכשרות וידע כדי לפתח במג'נטו.
אחסון מג'נטו

אפשר לאחסן WooCommerce על שרתים סטנדרטיים, למרות שכשמדברים על מספר אלפי מוצרים ותנועה כבדה זה יכול להיות אתגר כי המערכת לא מתפקדת באופן מיטבי.

לעומת זאת, האפשרות הכי טובה לאחסון חנות מג'נטו היא בסביבת ענן במידה ותאחסן את החנות שלך על גבי שרתים מבוססי טכנולוגיית ענן, תזכה לקיבולת רחבה שתאפשר לחנות מג'נטו לנהל תהליכים מורכבים והרצת מספר חנויות מג'נטו במקביל (תוך השימוש בפונקציה Magento Multi-Store),כדי לאפשר זאת יש צורך באופן מתמיד בשרת אחסון יעודי כדי לאפשר הרצה שקטה בעלת ביצועים גבוהים שתאפשר טעינת דפים מהירה וחווית משתמש מעולה.

 

 

פונקציות ואפשרויות

מערכת סחר אלקטרוני חייבת (תאורטית) להיות מסוגלת להתמודד עם מספר אינסופי של מוצרים ועגלות קניות.
מבחינה זו Magento גוברת על WooCommerce, מג'נטו יכולות לעשות זאת בקלות בעוד ווקומרס דורשת אופטימיזציה לשרת ולקוד של האתר.
ישנה חשיבות לעובדה שאתה יכול להתאים אישית את תכונות ופונקציות המוצרים שלך, בנוסף גם לכל תהליך הרכישה עצמו – זה מה שהופך את מג'נטו למנצחת בתחום הזה.

מג'נטו מאפשרת לך להפעיל קידומי מכירות שונים והבסיסיים שבהם up-sell ו-cross-sell, הקונים יכולים לעשות השוואות בין מוצרים ויכולים לצמצם את החיפוש שלהם כדי למצוא את מה שהם באמת רוצים.
אחת התכונות הכי מפתות של מג'נטו היא האפשרות לתוצאות חיפוש מצומצמות ע"פ חיפוש מורכב.

ב – WooCommerce קהילת המפתחים מתמקדים בעיקר בפיתוח תוספי מבצעים וקופונים. גם פה הופיעה האפשרות לחיפוש מצומצם, אבל מג'נטו הרבה יותר מתקדמת עם פתרונות החיפוש המורכבות והמגוונות שלה.

טוב אז עד עכשיו דיברנו רק על היתרונות למשתמש הנתון בחנות שלנו…. מה איתנו? מנהלי החנויות הוירטואליות?

כפי שציינתי לפני-כן ממשק הניהול של מג'נטו מציע מערך עצום (בלשון המעטה) של אפשרויות למנהלי חנות וירטואלית שרוצים לנהל את עמודי המוצר שלהם ותכונותיו, כמו גם תהליכים על בסיס התנהגות הלקוחות המאפשרים לך להתמקד במוצרים מנצחים על-סמך דו"חות סטטיסטיקות ועוד.

אחת התכונות הבולטות היא הגדרת התכונות של סוגי המוצרים השונים.

לדוגמה: אתה יכול להגדיר סט תכונות במג'נטו.
אתה יכול להגדיר סט תכונות בשם "מחשב נייד" ותחתיו תכונות כגון: צבע, גודל מסך, מערכת הפעלה ועוד. בעוד שלכל תכונה ישנן תגיות! לדוגמה: לתכונה 'צבע' ישנן התגיות 'שחור', 'לבן', 'כחול' וכן הלאה.

מג'נטו היא מערכת Ecommerce מאוד גמישה בתחום הזה, זהו יתרון ענק בגלל שלא משנה מה אתה מוכר (טקסטיל, חומרה או אוכל), המערכת יכולה להיות מותאמת לתכונות של המוצר בקלות!

 

 

כמה מילים על אנליטיקה
בכדי לנהל את החנות המקוונת שלך בהצלחה, אתה תצטרך מאגר מידע סטטיסטי מפורט אודות התנהגות הגולשים ועוד פרמטרים חשובים נוספים. בשתי המערכות אפשר לשלב את Google Analytics (במג'נטו אפשר גם להרחיב את זה עם האפליקציה Enhance Ecommerce), כך שאף אחת מהמערכות לא מאכזבת פה. תודות לזה יהיה לך הרבה מידע שיעזור לך לשפר את החנות שלך. בנוסף לזה, מג'נטו מייצר סטטיסטיקות בעצמו על המוצרים הכי נצפים, המוצרים שחופשו הכי הרבה פעמים והמוצרים הכי פופולריים.
אפשר ליצור אם זה מספר של דו"חות מכירות שונים ולהוציא אותם בפורמט .csv במקרה של מג'נטו אפשר להרחיב את הפונקציות כמעט ללא הגבלה. במאגר המידע Magento Connect אתה יכול למצוא אלפי הרחבות (הרבה מהן בחינם), אבל מומלץ לבקש ממוחה שיתקין אותן.
שמתחשבים בכל הדברים בפרק הזה, מג'נטו מנצח בנוק אאוט את WooCommerce. WooCommerce, תוסף פשוט של WordPress, מציע הרחבות קלות לשימוש אבל עם יותר הגבלות. זה ברור שמערכת שנועדה לפתרונות ecommerce מההתחלה תהיה בקטגוריית משקל אחרת ממנוע אתר כללי שפותח במקור להתמודד עם בלוגים, עמודי חברה, אתרי חדשות וכו' ואז הורחב עם תוסף ecommerce. אבל, היתרון של WooCommerce על פני מג'נטו הוא מערכת הבלוג החדשנית שלו, שנתאר בהמשך.
מיותר לציין שאם אתה רוצה לבנות חנות מקוונת יותר מתקדמת, להשקיע בפרויקט פיתוח של מג'נטו זה בהחלט שווה את הזמן, האנרגיה והכסף. זהו לא צירוף מקרים שחברות גלובאליות כמו Nike, Gant, או Samsung משתמשות במג'נטו.
עיצוב
פריסה רספונסיבית – היום לחנות וירטואלית חייבת להיות פריסה רספונסיבית. אם היא לא מוצגת בצורה מושלמת בכל המכשירים, החל מסמארטפונים ועד למחשבים, אתה פשוט מפספס חלק משמעותי מפוטנציאל הלקוחות שלך. אפשר לשלב את WooCommerce עם WordPress בלי מאמץ, ולכן רספונסיביות היא בד"כ לא בעיה. אתה יכול לדפדף בין מספר טוב של ערכות נושא, חלק בחינם, אבל רובן ערכות נושא בתשלום. אבל, זה עדיין יותר זולל מאשר לשכור מפתח frontend ו-backend וגרפיקאים כדי ליצור עיצוב מותאם אישית לכל עמוד עם פרויקט מג'נטו.
אם אתה חדש ל-ecommerce, חכם יותר להשקיע קודם כל ב-WooCommerce, ואז כשאתה מתחיל לחוות גלים ענקיים של לקוחות שזורמים לתוך החנות המקוונת שלך, לעבור למג'נטו. בשלב הזה צריך ליישם מודל ecommerce ברור ו-ERP (מערכת לניהול משאבים) / עיבוד חשבונית / מערכת ניהול מלאי, שאותן תצטרך לחבר לחנות המג'נטו שלך. מג'נטו מכיל עיצוב רספונסיבי כבר מ-2014 (v1.9) ויש המון תבניות בחינם שזמינות להורדה,, שאותן ניתן להתאים אישית עוד יותר בהתאם לציפיות שלך.
ניהול תוכן
מג'נטו היא בפירוש מערכת למטרות ecommerce. לכן היא מבצעת הרבה יותר טוב מ-WooCommerce אם צריך לספק מספר צרכים מורכבים, בגלל ש-WordPress פותחה במקור לספק תוכן, להציג תיקים, להכין אתרים של חברות ואתרי חדשות. אתה עדיין יכול למצוא תכונות בסיסיות במג'נטו, כמו להתחיל עמוד בלוג, אבל ניהול תוכן קצת יותר בעייתי.
זה עדיין נכון שאתה תמצא למעשה הכל בתוך שתי המערכות בדרך זו או אחרת, אבל ההבדלים יכולים להיות גדולים או קטנים בהתאם להגדרות שאתה משתמש, איך אתה בונה את המערכת שלך או איזה הרחבות אתה מתקין. בשביל שליחת עלונים, מג'נטו הוא לא בחירה טובה. למרות שפתרון כזה עם פונקציות בסיסיות תוכנת לתוך מג'נטו, אתה לא תגיע רחוק איתו.
יש כמה הרחבות לחלוקה (segmentation), אבל עדיין עדיף להשתמש בתוכנת שיווק אימייל ברמה עולמית כמו MailChimp או GetResponse.
באיזה בד"כ בוחרים?
מג'נטו משומש בעיקר ע"י חברות גדולות שמנהלות את החנויות המקוונות של הלקוחות שלהם ומחברות אותן למערכת ERP בשביל ניהול חשבונית ומלאי. מג'נטו הוא פתרון אידיאלי לאלו ש-"חושבים בגדול" או "חולמים בגדול" וגם לאלו שכבר יש להם חנות וירטואלית, אבל רוצים יותר ממה שהמערכת הנוכחית שלהם יכולה להציעה.
WooCommerce נפוץ בקרב חברות קטנות שהכירו את WordPress. צריך לא לשכוח שמג'נטו פותח במיוחד למטרות ecommerce. הוא לא הרחבה של WordPress, אלה מערכת מתוחכמת אשר בה, עם קצת הגזמה, יכול להיות לך כל מה שאתה צריך לחנות המקוונת שלך.
בואו נראה את המספרים!
בזמן קיץ 2015, AheadWorks עשו מחקר כללי בו הם בעיקר בחנו את הפופולריות של מג'נטו ו- WooCommerce בחלקי שוק שונים. קודם כל שווה לציין את אחוז השימוש של שתי המערכות. Alexa מיליון האתרים המובילים נלקח בחשבון בשימוש בגודל דגימה של 1%% של אתרים שנבחרו באקראיות.
המידע מראה ש-Magento משומש ע"י חברות בעיקר בקבוצה של דירוג Alexa של 100-300K, בזמן שמשתמשי WooCommerceנמצאים בעיקר באזור ה-900K. להסיק מסקנות רציניות רק מהמידע הזה זה לא כלכך הגיוני, אבל אפשר לומר בביטחון שאתרים מבוססי מג'נטו הם בד"כ יותר פופולריים מאתרים מבוססי WooCommerce.
כנראה שהממצא הכי מעניין נמצא בחלוקה לפי קטגוריית מוצרים. WooCommerce משומש בעיקר למכירת תוכנה ומוצרי מידע, שירותי ייעוץ ומוצרי מכולת. מג'נטו מועדף בעיקר בקטגוריות של לבוש ואביזרים, רהיטים, תכשיטים ומתנות. כדי לומר את זה בפשטות: WooCommerce יותר פופולרי למכירת מוצרים לא מוחשיים (לדוגמה קניין רוחני) ומג'נטו למוצרים מוחשיים. הנה עוד תרשים של סטטיסטיקה ע"י אחד התוספים הפופולריים של גלאיי CMS (CMS detector): Wappalyzer. (ינואר 2016)

 

אז מי יותר טוב – מג'נטו או WooCommerce? סיכום דברי הגורו

אין תשובה מוחלטת לזה. כל מערכת יותר טובה לקבוצות שונות. אבל, לאלו הרוצים לבנות חנות מקוונת מקיפה, הבחירה ברורה: MAGENTO.

מה הן יתרונות השימוש במג'נטו?

במשך שנים, מג'נטו היה אחד השחקנים באירוח עצמי הכי חזקים בשוק, המסור לפתרונות ecommerce. הוא עשיר בפונקציונליות ואפשרויות, הוא יכול להיות מאוד מהיר אם הוא נתמך ע"י תשתית מתאימה, הוא יכול לנהל יותר חנויות מקוונות במקביל וניתן לעשות לו אופטימיזציה למנוע חיפוש ללא מאמץ.

אפשר גם למקם אותו בנוחות (לדוגמה הגדרות מטבע) אז הוא מצוין ל-ecommerce בין לאומי. אבל, מאחר והוא פתרון מורכב, לוקח יותר זמן כדי לנצל את הפוטנציאל המלא שלו וללמוד אותו מכל הכיוונים.

מה הן יתרונות השימוש בWooCommerce?

ניתן לשלב יפה את WooCommerce לתוך אתרי WordPress והוא קל לתפעול. היקף הפונקציונליות שלו קטן יותר, הוא מתאים בעיקר לחנויות וירטואליות קטנות יותר עם צרכים יותר מוגבלים.
הוא מושלם למתחילים, משווקי נישה או בוחנים המוכרים רק מגוון דק של מוצרים. לאלו המתכננים לגדול או שינהלו יותר מחנות אחת בעתיד עם אלפי מוצרים וירצו את האפשרות להתאמה אישית מלאה של החנות המקוונת שלהם, מג'נטו הוא הבחירה הנכונה.

 

 

קח דף ועט וענה על השאלות הבאות שלי:
• מי קהל היעד שלך?
• כמה מוצרים אתה מציע ומה תהיה התנועה בחנות המקוונת שלך?
• על איזה סוג של חנות אתה חושב?
• האם אתה יכול לתמוך בחנות שלך עם תשתית נוספת, כמו מערכת ERP?
• האם אתה רוצה שתהיה לך חנות וירטואלית מותאמת אישית לחלוטין במובנים של עיצוב ופונקציונליות והאם אתה מוכן לשלם את המחיר הנוסף בשביל זה?
• האם אתה צריך אבטחה מירבית שצוות המומחים של אגאי גורו יספק לחנות ולשרת או שאתה מעוניין בסט פונקציות מוגדר מראש – אבל מוגבל, שאתה יכול לשלוט עליו בעצמך?

תגיות

קובי אגאי

מייסד חברת AGHAI ומנהל את פעילות קהילת מג'נטו בישראל, בוגר יחידה 8200, יזם אינטרנט, סטארטאפיסט, Sr. Magento Full Stack Developer, בעל נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בעולם הקומרס. שותף למיזמי אינטרנט גדולים, בעל ניסיון בעבודה מול תאגידים וחברות ענק - ובתאכלס כותב למגירה מגיל אפס...

מאמרים קשורים

הזמן שלך יקר

השאר פרטים ונחזור אליך - יעוץ חינם
החברה המובילה בישראל לבניית חנויות מג'נטו מקצועיות
הזן פרטיך ונציג AGHAI יתקשר אליך בעוד כמה רגעים...
צרו איתי קשר
מעוניין בייעוץ חינם? הזן פרטיך ונציג AGHAI יתקשר אליך בעוד כמה רגעים...
צרו איתי קשר
Close
Close